Frequently Asked Questions
Hieronder vind u een overzicht met veelgestelde vragen. Mocht u er nog niet uitkomen neem dan contact met ons op.
Frequently Asked Questions
Hieronder vind u een overzicht met veelgestelde vragen. Mocht u er nog niet uitkomen neem dan contact met ons op.
Veel gestelde vragen
Algemeen
Weesperplein 4B
Amsterdam
Nederland
Heeft u te maken met een storing op uw internet of telefonielijn? Wij doen er uiteraard alles aan om deze storing zo snel mogelijk te verhelpen. Uiteraard staan wij klaar via ons telefoonnummer op 088 8000 800. U kunt ons ook bereiken via onze facturenportal op www.mijnmessagetothemoon.nl. U kunt hier inloggen met uw e-mail adres en eventueel een nieuw wachtwoord aanvragen via de knop “wachtwoord vergeten”.
Fair Use Policy (FUP)
Binnen de Fair Use Policy (FUP) worden de regels omtrent het onbeperkt gebruik van het abonnement ingekaderd. De FUP houdt in dat Message To The Moon zich het recht voorbehoudt om het verkeer van haar klanten te monitoren en excessen te filteren. U kunt onze FUP vinden op www.messagetothemoon.nl/fup
Deze Fair Use Policy is in het leven geroepen om misstanden te voorkomen. Om er voor te zorgen dat we iedereen voordelige tarieven kunnen bieden moeten we excessen van anderen voorkomen en uitsluiten. Deze regeling is bedoeld om onze ‘Fair’ klanten te beschermen.
De Fair Use Policy treedt in werking op het moment dat u als klant vanaf 15% boven uw onbeperkt bedrag verbruikt. Message To The Moon evalueert uw belgedrag in ieder geval twee keer per jaar en kan aan de hand hiervan uw abonnement bijstellen. Indien wij daar reden toe zien, behouden wij ons het recht voor om dit vaker te doen.
Mocht u de grenzen van de Fair Use Policy overschrijden, dan stopt uw abonnement niet en kunt u gewoon blijven bellen. Echter zullen wij het bedrag waarmee u de Fair Use Policy overschreden heeft alsnog bij u in rekening brengen. Tevens zullen wij uw abonnementsvorm en daarmee uw vastgestelde maandelijkse bedrag bijstellen. U wordt hiervan op de hoogte gesteld.
In principe zijn de grenzen voor het abonnement en de Fair Use Policy zo gesteld dat u hier bij een regulier belgedrag binnen blijft. Verandert uw situatie en denkt u de Fair Use Policy grens te gaan overschrijden? Neem dan contact met ons op, wij zullen uw abonnement dan bijstellen zodat u de Fair Use Policy regels niet overtreedt.
Alle abonnementen waarbij onbeperkt bellen is inbegrepen kennen een Fair Use Policy.
Telefonie
Met Telefonie van Message To The Moon kunt u tot wel 40% besparen op de kosten voor telefonie. Message To The Moon biedt een voordelige oplossing voor belverkeer via de vaste lijn en voordelen als:
– Hoge besparing op de tarieven voor lokaal, regionaal, nationaal, mobiel en internationaal verkeer
– Géén abonnements- en activatiekosten
– Duidelijk overzicht in uw verkeerskosten
– Géén wijzigingen in uw infrastructuur
– Behoud van huidige diensten op uw telefoonlijn(en)
– Al uw vestigingen op één factuur
– Besparen op faxverkeer
Internet en bellen over één lijn met Hosted VoIP van Message To The Moon . Uw telefoniecentrale is altijd inclusief in in uw eigen beheer met uw persoonlijke login.
Heeft u een grote onderneming of speciale wensen voor Hosted VoIP in uw organisatie?
– U betaalt per werkplek
– Ideaal voor meerdere vestigingen
– VoIP bellen in het buitenland
Servicenummers
Een 0800 nummer is kosteloos voor de beller en dient daarom perfect als help- of servicedesk. Met een 0800 nummer creeërt u een professionele, landelijke en laagdrempelige uitstraling voor uw bedrijf.
– Voor de beller een gratis servicenummer
– Landelijke en professionele uitstraling
– Drempelverlagend
– Perfect voor een informatielijn of helpdesk
Een 0900 nummer kunt u goed gebruiken voor commerciële doeleinden zoals prijsvragen, maar ook voor hulplijnen en servicediensten. Met een 0900 nummer betaalt de beller voor de kosten en zo kunt u extra omzet genereren.
– Beller betaalt gesprekskosten
– Verhoogt direct uw omzet
– Professionele uitstraling
– Zeer geschikt voor commerciële doeleinden
– 0900 voor informatie (helpdesk, service, verkoop, marketing)
– 0906 voor erotainment (aanbieden van erotische diensten)
– 0909 voor entertainment (nummers voor prijsvragen, spelletjes, babbelboxen, etc)
De opbrengst is afhankelijk van het tarief wat u koppelt aan het 0900 nummer.
Een tariefswijziging duurt gemiddeld 10 werkdagen.
Een 0800-nummer is gratis voor de beller. Bij een 0900-nummer betaalt de beller een tarief, dat kan variëren van ‘lokaal tarief’ tot € 0,80 per minuut. Met andere woorden, bij een 0800 nummer betaalt de nummergebruiker ( de exploitant van het nummer) de kosten voor het feit dat klanten hem bellen. In het geval van een 0900 nummer betaalt de beller voor het feit dat hij naar het bedrijf belt.
Een 088 nummer wordt ook wel eens een 088 bedrijfsnummer of 088 nummerreeks genoemd. Een 088 nummer aanvragen doet u namelijk in de vorm van een ‘nummerblok’: een reeks van 100, 1000 of 10.000 telefoonnummers. U kunt zelf kiezen welke nummer u wilt activeren. Een 088 nummer wordt veelal gebruikt voor ondernemingen met, bijvoorbeeld, meerdere vestigingen. Zo kan iedere vestiging een bijna gelijk nummer hebben waar alleen de laatste cijfers veranderen.
Voordelen van een 088 nummer:
– Eén aaneengesloten doorkiesreeks voor verschillende vestigingen of afdelingen
– Landelijke en professionele uitstraling
– Medewerkers of vestigingen makkelijk te verhuizen mét nummerbehoud
– Bellers betalen een laag, interlokaal tarief
– Medewerkers zijn zowel vast als mobiel bereikbaar onder één nummer
Met een 088-nummer, ook wel een bedrijfsnummer genaamd, krijgt u een aaneengesloten reeks telefoonnummers, waarbij de beller een laag, interlokaal tarief betaalt: Ideaal als uw organisatie uit verschillende afdelingen of vestigingen bestaat. Zo kunt u met een nummerblok dat een landelijke uitstraling heeft een nieuw nummerplan uitrollen.
U krijgt een aaneengesloten reeks telefoonnummers afhankelijk van de grootte van uw bedrijf 10, 100, 1000 of zelfs 10.000 nummers, dit werkt drempelverlagend en bevordert klantcontact.
U kunt per bedrijf maar één nummerreeks aanvragen.
Met een internationaal servicenummer bent u (ook) wereldwijd optimaal bereikbaar. Omdat het lastig kan zijn om te bepalen welk internationaal servicenummer bij u past, helpen wij u graag om de juiste keuze te maken.
Voor een 0800 nummer is het gratis voor de beller. Voor een 0900 nummer is het variërend tussen 1 cent en 80 cent per minuut, met een maximum van 50 minuten. Met uitzondering voor een klantenservice dienst mag het niet boven de 15 cent per minuut.
Om te voorkomen dat iedereen een kort nummer kiest heeft de ACM hier wel enkele voorwaarden aan verbonden. Een van de eisen is dat er minimaal 4.000 belminuten of 2.500 belpogingen per maand worden gemaakt, waarbij het niet uitmaakt of een poging tot een gesprek leidt.
Het is niet standaard mogelijk om 0800 of 0900 nummer vanuit het buitenland te bellen. Veel buitenlandse providers blokkeren dit. Op verzoek stelt Message To The Moon dit open. 088 nummers kunt u gewoon bellen met 31 ervoor.
Dit kan binnen een dag, u kunt het ook zelf doen doormiddel van een routingmanager.
Overige diensten
Message To The Moon biedt “online fax” aan. Faxen ontvangen en verzenden met, Fax-2-mail en Mail-2-fax.
U betaalt slechts enkele centen per verzonden fax, ongeacht het aantal pagina’s. Het maximaal aantal pagina’s is 10.
Nee, u kunt enkel pdf bestanden ontvangen.
Ja, dat is mogelijk.
IVR (Interactive Voice Response) is een applicatie die u helpt om uw klanten uit te laten komen op de juiste plek binnen uw bedrijf. Dit kan door middel van een eenvoudig keuze menu tot zeer uitgebreid. Iedere applicatie wordt op maat gemaakt, helemaal naar uw wensen. Met wachtrijen, keuzemenu’s, whispermode tot zelfs XML communicatie naar uw database.
Er zijn talloze mogelijkheden voor het inrichten van uw servicenummers met de IVR diensten van Message To The Moon . We bieden verschillende pakketten van basis tot uitgebreid, met diensten zoals vooraankondigingstekst, openingstijdentabel, opnemen van gesprekken en spraakherkenning.
U geeft aan ons door welke postcode gebieden op welk telefoonnummer uit moeten komen en wij regelen de rest voor u. Makkelijker kan niet.
Dit is om uw telefoon verkeer te koppelen aan bv. uw CRM systeem. Of de gespreksdetails als duur, gebeld nummer etc. aan uw database toe te voegen.
Hosted VoIP is de vervanging voor uw telefooncentrale. U heeft geen telefooninfrastructuur (KPN lijnen o.i.d.) nodig op uw locatie, alles wordt via een data (IP) lijn bij u afgeleverd. Een SIP Trunk is louter de mogelijkheid om via uw bestaande internetverbinding, met behulp van de voor SIP geschikte telefooncentrale op uw locatie, verbinding te maken met het telefoonnetwerk. Voor een SIP Trunk heeft u dus een kwalitatieve internetverbinding nodig en een geschikte telefooncentrale.
Een SIP Trunk is te vergelijken met een ‘gewone’ telefoonlijn. Het verschil is dat inkomende en uitgaande gesprekken niet via een telefoonlijn lopen, maar via het datanetwerk (internetverbinding). Spraak en data gaan dus over één netwerk, in plaats van over twee gescheiden netwerken. Een SIP Trunk is louter de mogelijkheid om via uw bestaande internetverbinding, en met behulp van de voor SIP geschikte telefooncentrale op uw locatie, verbinding te maken met het telefoonnetwerk. Voor een SIP Trunk heeft u dus een kwalitatieve internetverbinding nodig en een geschikte telefooncentrale.
Via www.ivrmanager.nl is het mogelijk makkelijk programma’s te ontwerpen voor uw IVR spraakcomputer. Zo kunt u uw nummers instellen en wijzigen. U volgt hierbij een aantal schermen waarbij u eenvoudig functionaliteiten kunt toevoegen via drag en drop. Alle hulp vindt u hier in de handleiding IVR.
Deze hardware kunt u verzenden naar onderstaand adres:
Message To The Moon B.V.
Kingsfordweg 151
1043 GR Amsterdam
De algemene voorwaarden kunt kunt u vinden op messagetothemoon.nl/av.
Facturatie
Message To The Moon maakt gebruik van twee soorten facturen, de Verzamelfactuur en de Specificatienota. De Verzamelfactuur is een betaalfactuur. Hier staan onder andere uw abonnementskosten en verbruik op. Deze ontvangt u eens per kwartaal of eens per jaar. Afhankelijk van uw keuze. De Specificatienota ontvangt u maandelijks. Dit is niets meer dan een overzicht van uw verbruik van de afgelopen maand. Deze hoeft u dan ook niet te betalen.
Uiteraard ontvangt u wel maandelijks een specificatienota. Deze nota kunt u terugvinden in de facturenportal op www.mijnmessagetothemoon.nl. Hier kunt u inloggen met uw e-mail adres en uw wachtwoord. Eventueel kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen door op de knop “wachtwoord vergeten” te drukken.
De eerste pagina van uw verzamelfactuur
Hier vindt u een overzicht van uw en onze gegevens. Evenals de factuurdatum, het factuurnummer en overigen. Tevens vindt u hier een overzicht van het factuurbedrag. Dit overzicht is opgebouwd uit abonnementskosten, verbruikskosten en eventuele overige kosten. Een specificatie van deze kosten vindt u op volgende pagina(‘s).
Specificatiepagina’s
Per volgende pagina vindt u een specificatie van de factuurregel. Deze specificatie geeft inzicht in hoe de regels op uw verzamelfactuur zijn opgebouwd. Zo ziet u op welke dienst de factuurregel betrekking heeft, hoe de prijs tot stand is gekomen en voor welke periode de facturatie geldt. Tevens ziet u bij specificaties voor telefoonnummers de gespreksduur, het aantal gesprekken en de kosten van deze gesprekken per telefoonnummer.
U kunt al uw facturen terugvinden in uw persoonlijke portal. Deze u kunt bereiken via www.mijnmessagetothemoon.nl. Mocht u uw inloggegevens kwijt zijn, kunt u via het inlogveld nieuwe aanvragen.
Als u tijdig betaald, vinden we het wel zo eerlijk u daarvoor te bedanken. Daarom krijgt u van ons een korting als u uw factuur tijdig betaald heeft. Ook als u automatische incasso heeft en deze tijdig afgeschreven kan worden, krijgt u een korting.
Als u ervoor kiest geen automatische incasso af te geven, brengen wij een bedrag van €1,25 per transactie in rekening. Dit bedrag wordt in rekening gebracht om de door ons te maken extra kosten te verrekenen.
Dit kunt u doen door in te loggen in uw persoonlijke portal. Hier kunt u een automatische incasso aanvragen en zo gemakkelijk geld, tijd en moeite besparen.
Dit kunt u doen door een rode kaart in te dienen bij uw bank. Let er wel op dat dit ervoor zorgt dat u €1,25 per factuur extra gaat betalen.
Als u toch nog vragen heeft over uw facturatie, kunt u deze stellen door telefonisch contact op te nemen via 088 8000 800 of via debiteuren@messagetothemoon.nl We doen dan altijd ons best u zo snel mogelijk van dienst te zijn!
U kunt te allen tijden uw diensten bij Message To The Moon stopzetten met in acht neming van uw contract en uw opzegtermijn. Als u er voor kiest uw diensten stop te zetten bij Message To The Moon , let dan op dat de opzegging aan de volgende voorwaarden voldoet:
– De opzegging dient gedaan te worden op briefpapier
– De opzegging dient ondertekend te zijn door de KVK tekenbevoegde
– De opzegging dient per post, fax of als bijlage in de mail zijn ontvangen
– Op het moment van opzegging mag er maximaal 1 openstaande factuur zijn
Als er niet aan bovenstaande voorwaarden wordt voldaan, kan de opzegging helaas niet in behandeling worden genomen.
Minimumspend is het gecommitteerde verkeersvolume uitgedrukt in euro’s. Bij een Minimumspend van € 100,- gaan we dan ook uit dat er minimaal € 100,- aan verkeerskosten worden gemaakt. Deze afspraak wordt vastgelegd in het contract waarbij we u een tarief bieden op basis van het minimumspeld bedrag.
Waarom wordt gebruik gemaakt van Minimumspend? Op basis van het verwachte verkeersvolume kunnen wij u bij een groter volume een scherper verkeerstarief aanbieden. Dit komt doordat het wij op basis van verwachte verkeersvolume scherp kunnen inkopen bij onze leveranciers. Hoe wordt de Minimumspend vastgesteld? Minimumspend wordt bij aanvang van het contract vastgesteld op basis van de verwachtingen van het volume voor het nummer. Waarom krijg ik de Minimumspend gefactureerd? Als het verwachte volume niet wordt gehaald kunnen we de afgesproken scherpe tarieven niet handhaven. In dit geval factureren we het verschil tussen de Minimumspend en het daadwerkelijke verkeersvolume aan u door. U vindt dit terug op uw reguliere factuur. Wat als ik veel minder of meer verkeer op mijn nummer heb? Het kan voorkomen dat er na verloop van tijd veel minder of meer verkeer op het nummer is. Neem dan contact op met uw accountmanager om te kijken of de tarieven nog wel bij uw situatie passen. |
Onze standaard tarieven kunt u terugvinden op www.messagetothemoon.nl/tarieven
Conform artikel 7.7. van onze algemene voorwaarden brengt Message To The Moon standaard €25,- in rekening wanneer er een automatische incasso-afschrijving wordt gestorneerd. Deze kosten brengen wij in rekening om onze administratieve kosten te dekken.
Een slotnota wordt aangemaakt wanneer een klant tijdens de looptijd van haar contract wenst te vertrekken.
Conform artikel 7.5. van de algemene voorwaarden wordt in de slotnota het totaalbedrag aan kosten, facturen en de resterende maanden van de contractperiode terstond opeisbaar. Daarnaast worden voor de afhandeling van de opzegging/beëindiging van de dienstverlening en/of opmaak van de slotnota administratieve kosten van €79,- bij de klant in rekening gebracht. Een volledig overzicht van onze algemene voorwaarden kunt u terugvinden op messagetothemoon.nl/av. |
U kunt een betaalbewijs uploaden via onze facturenportal op www.mijnmessagetothemoon.nl. U kunt hier eenvoudig inloggen met uw e-mailadres en eventueel een nieuw wachtwoord aanvragen door op de knop “wachtwoord vergeten” te drukken.
Via de portal kunt u eenvoudig een betaalbewijs uploaden. Hiervoor kiest u de optie “Tickets” en vervolgens de optie “ticket aanmaken”. U komt nu op een nieuw scherm terecht. Hier kiest u de optie “Vraag over mijn factuur/financiële gegevens. Kies de juiste contactpersoon en klik op “volgende”. Bij “Type vraag” Kiest u vervolgens voor “Betaalbewijs aanleveren”. Op het volgende scherm kunt u selecteren om welke factuur het gaat. Om uw betaling zo spoedig mogelijk te traceren stuurt u de volgende gegevens mee:
|
Contract
De einddatum van uw contract is gelijk gesteld met het einde van uw facturatieperiode. Op deze manier worden verrekeningen voorkomen wanneer u besluit over te stappen naar een andere aanbieder met uw diensten. Hierdoor besparen zowel u als wij diverse administratieve handelingen en besparen wij kosten.
In artikel 11 van onze algemene voorwaarden vindt u een overzicht van de voorwaarden omtrent de looptijd van uw contract. De volledige algemene voorwaarden kunt u vinden op www.messagetothemoon.nl/av |
Om onze scherpe tarieven te waarborgen werkt Message To The Moon met betaling via automatische incasso. Om deze reden is automatische incasso middels B2B (Business to Business) incasso verplicht is conform artikel 8.3 van de algemene voorwaarden; De klant is verplicht te betalen via SEPA B2B (Business2Business) incasso tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Onze volledige algemene voorwaarden kunt u terugvinden op www.messagetothemoon.nl/av |
Echte service
Bij ons staat u als klant centraal!
Meedenken met onze klanten, het begeleiden met advies op maat en bieden van hoogwaardige technische ondersteuning is voor ons vanzelfsprekend. Wij nemen u mee in ons duidelijke registratietraject en zorgen voor een vlekkeloze aansluiting van uw diensten. Daarnaast garanderen wij ook nog eens 99,9% netwerkbeschikbaarheid over haar geleverde diensten.
Wij hebben een team van gespecialiseerde accountmanagers klaarstaan om u te helpen met al uw vragen. U kunt direct contact met hen opnemen op 088-8000800
Servicenummers
Mobiel