KPN internet storing?

Neem contact met ons op en wij doen een lijnmeting

message to the moon

Storing bij KPN internet

Ondervindt u problemen met uw glasvezel of VDSL internetverbinding en wilt u weten waar het aan ligt? Geen probleem. Neem contact met ons op en wij doen een lijnmeting.

Wat is een lijnmeting?

Lijnmetingen meten capaciteit, lijnlengte, lijntype, impedantie, lijnsynchronisatie, afsluitingen en lijndemping. Daarom gebruiken we een lijnmeting om te controleren of de klant het apparaat succesvol heeft aangesloten. Het kan echter ook worden gebruikt om lijnbreuken als gevolg van graafwerkzaamheden te detecteren. Deze meting wordt ook wel een lengtemeting of een signaalmeting genoemd.

Klapperende lijn

Als de verbinding regelmatig wegvalt is er sprake van een “klapperende verbinding” of “klapperende lijn”. Een klapperende lijn is een term die wordt gebruikt om te verwijzen naar een verbinding die tot stand is gebracht maar vertraagt totdat deze zich stabiliseert vanwege een slechte verbindingskwaliteit. Lukt dat niet, dan start de modem opnieuw op en begint het feest weer opnieuw.

Er zijn verschillende mogelijke oorzaken. Mogelijk moet het modem vervangen worden, is er een netwerk- of pc-probleem of zijn er problemen met de lokale switch. Is het ISRA-punt al vervangen, is de straatkastverbinding gecontroleerd en is de kabelverbinding tussen het ISRA-punt en het modem in orde, dan is de externe kabel defect.

Houd ook de telefoonlijn zo kort mogelijk, bij voorkeur 50 cm of minder. Lange telefoonlijnen kunnen het signaal verzwakken.

Lijnmeting aanvragen?

Wilt u dat wij een lijnmeting voor u doen? Bel ons dan op 088 8000 832, dan kijken wij wat het probleem is en lossen het zo snel mogelijk voor u op.